lördag 25 juni 2011

Silence is a blessing

Det är helt fantastiskt att vakna dagar som den här som är dagen efter för så många och vara ensam i världen. Idag var det bara jag, fåglarna och en och annan katt som rörde sig utomhus innan klockan slagit åtta.
Befinner mig för tillfället i Umeå vilket absolut hjälper tystnaden på traven men ändå, jag är ensam i världen.
Tionde februari 2008 bestämde jag mig för att aldrig mer bli så full och alltså så bakfull att hela dagen efter bara blir bortslösad på illamående, sömn och ångest. Ett av mina bästa beslut. Måste klargöra här att den nionde februari var en fantastisk dag, kväll, natt och tidig morgon. Jag var med min finaste och hade det finfint hela vägen men dagen efter var fruktansvärd.

Jag upplever ett litet lyckorus dom här dagarna då jag kan gå omkring i min värld och inget annat, ingen annan stör och kräver uppmärksamhet. Värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar